1.Gün
İstanbul-Ankara-Kars
Kendi imkanlarınızla Yüksek hızlı trenle 09.15 ’de (tavsiye edilen saat) Ankara’ya hareket. Saat 13.46 ’da Ankara’ya varış. Turistik Doğu Ekspresi’ne biniş işlemleri sonrası 15.55’te Kars’a hareket.(Akşam yemeği için trende yemekli vagon bulunmaktadır.) Trende yataklı vagonda konaklama.
2.Gün
İlic-Erzurum-Kars
Sabah tahmini saat 08.00’da Erzincan’a varış. Tren bu istasyon da 2 saat 30 dakika duracaktır. Gar’da bizi bekleyen aracımızla yaklaşık 32 km mesafedeki Girlevik Şelalesine hareket ediyoruz. Ardından kahvaltımızı almak üzere Erzincan merkeze doğru hareket ediyoruz (Ekstra). Verdiğimiz kahvaltı molamızın ardından Erzincan merkez ve Bakırcılar Çarşısı gezimizin ardından saat 10.30’da trene biniyor ve hareket ediyoruz. Yaklaşık olarak 14.52’de Erzurum’a varış. Tren bu istasyon’da 3 saat duracaktır. Hava koşullarının müsait olması durumunda Çifte Minare, Kongre Binası, Kümbet Cami, Ulu Cami gezilerimizi yapacağız dileyen misafirlerimiz meşhur Cağ Kebabı (Ekstra) yiyebilecekler. Saat 19.30’da trene biniş ve hareket. Yaklaşık olarak saat 21.55 civarında Kars’a varış. Otele transfer ve konaklama.
Not: 2.gün de belirtilen geziler hava koşullarına ve trenin tehir etme durumuna bağlı olarak değiştirilebilir.
3.Gün
Kars-Ani Harabeleri-Sarıkamış-Kars
Otelde kahvaltının ardından tarihi İpek Yolu üzerinde olması nedeniyle oldukça büyük öneme sahip olan Ani Harabeleri’ne hareket. Ermenistan sınırının sıfır noktasında bulunan harabelerde görülecek yerler: Surların ana giriş kapısı Aslanlı Kapı, Sultan Alparslan’nın fethi ile ilgili kitabe, Fethiye Cami, bir ayağı Türkiye’de diğer ayağı Ermenistan’da bulunan Arpaçay üzerine kurulmuş İpek Yolu Köprüsü, Büyük Katedral, Ebul Manuçehr Camisi, Tigran Honentz (AzizKrikor) Kilisesi, Ateşgede, Selçuklu Kervansarayı, Genç Kızlar Manastırı, Abugamrentz Pahlavuni Kilisesi, Aziz Pırgiç Kilisesi ve Gagik Kilisesi. Öğle yemeği için Kars’a dönüş. Ardından Sarıkamış’a hareket ve Sarıkamış Şehitler Abidesi, Kazım Karabekir Cami ve Katerina Köşkü. Akşam saatlerinde Kars’a dönüş. Dileyen misafirlerimiz Yemekli Kafkas Gecesine (Ekstra) katılıp hem Kafkas dans gösterisini izleyip hem Kars yemeklerinin tadına bakabilirler.
4.Gün
Kars-Boğatepe-Çıldır-Kars
Otelde kahvaltının ardından Kars Müzesi, Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi, Havariler Kilisesi (Kümbet Camisi), Fethiye Camisi ve Osmanlı ve Rus dönemlerinden kalma eski yapılar. Kars merkez gezimizin ardından 2300 metre yüksekte bir yaylada kurulmuş Boğatepe Köyü’ne doğru hareket. Bölgede yaşayan Malakanların Kars ve çevresine kazandırdıkları peynir ve peynir çeşitleri hala geleneksel yöntemlerle üretiliyor. Zavot adını verdikleri küçük mandıralarda üretilen peynir tadımı ve Zavot Eko Müzesi’nin gezilmesi. Öğle yemeği (ekstra) için Çıldır Gölü’ne hareket ve Çıldır Gölü gezisi. Hava şartlarının uygun olması durumunda esktra olarak kızaklarla göl üzerinde gezi imkanı. Kars’ dönüş. Kars Kalesi gezisi. Otelde akşam yemeği ve konaklama
5.Gün
Kars-İstanbul
Otelimizde aldığımız kahvaltımızın ardından Pegasus havayolları PC 2591 sefer numarası 11.15 uçuşu ile İstanbul’a dönüş.
Fiyata Dahil Olan Hizmetler
Ankara-Kars Doğu Ekspresi yataklı vagon tren bileti,
Pegasus Hava Yolları’yla Kars-İstanbul tek yön ekonomi sınıfı uçak bileti,
Kars Park Otel’de 3 gece yarım pansiyon konaklama,
Erzincan gezisi,
Erzurum gezisi,
Özel araçla tüm transferler,
Zorunlu seyahat sigortası,
Seyahat sağlık sigortası,
Profesyonel rehberlik hizmeti,
KDV.
Fiyata Dahil Olmayan Hizmetler
İstanbul-Ankara yüksek hızlı tren bileti,
Öğle yemekleri,
Yemeklerde alınan içecekler,
Ani Harabeleri giriş ücretleri
Kaz Evi Kafkas Gösterisi & Aşık Atışmaları ve yemek
Erzurum Kongre Binası Giriş Ücretleri
Yakutiye Medresesi Giriş Ücreti
Program da ekstra olarak belirtilen kalemler,
Kişisel harcamalar.
GENEL KURALLAR,
MÜŞTERİ’nin satın aldığı hizmet ve hizmetin kapsamı kendisine teslim edilen voucherda ve broşürde belirtilir.
Rezervasyon yapan tüm müşteriler; başta tesis, Sağlık Bakanlığı, yerel kurumlar/otoriteler olmak üzere, ilgili kurumların Covid- 19 ile ilgili olarak aldığı tüm tedbirlere uymak ve bu tedbirler kapsamında; başta HES Kodu olmak üzere kendilerinden talep edilen tüm bilgileri tesise vermek zorundadır. Tedbirlere uymayan müşterilere sunulacak bazı hizmetler sonlandırılabilir. Müşterilerin Covid-19 kapsamında alınan önlemlere uymaması halinde yaşanacak olumsuz durumlardan tesis ve ya VALSTUR sorumlu değildir. Müşterilerin sağlığını korumak amacıyla ilgili kamu kurumları tarafından alınan Covid-19 önlemleri kapsamında; müşterilerin tesise girişi sırasında HES Kodu sorgusu yapılacaktır. Tesis, sorgulama sonucunda tanılı veya temaslı müşterileri kabul etmeyebilir, izolasyon odasına alabilir, tesisten çıkışını isteyebilir veya ilgili kamu kurumlarının düzenlemeleri kapsamında gerekli görülen diğer işlemleri yapabilir. Rezervasyon yapan tüm müşteriler, hem kendi sağlıklarını hem de kamu sağlığını korumak için tesise giriş öncesinde, konaklama süresince ve tesisten ayrıldıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenenler başta olmak üzere; Covid 19 kapsamında gerekli olan tüm tedbirleri uygulamaktan sorumludur. Sağlık problemi bulunan veya Covid-19 belirtilerine ilişkin şüphesi olan tüm müşterilerin, tesise giriş öncesinde sağlık kuruluşlarına başvurması gereklidir. Covid-19 sebebiyle müşterilerin uğradığı veya sebep oldukları zarardan kendileri sorumlu olup her ne sebeple olursa olsun, VALSTUR sorumlu değildir.
MÜŞTERİ, satın aldığı hizmetin niteliklerini içeren broşürü okuyup bilgi sahibi olduğunu kabul etmektedir.
MÜŞTERİ, kendisi ile beraber seyahate katılacak olan diğer kişiler adına da iş bu konaklama satış kuralarını kabul ettiğini ve bu anılan kişilerin ad-soyad, tc kimlik no gibi seyahate katılmasını sağlayacak olan bilgilerini doğru vermekle yükümlü olduğunu, kendisine yapılan ön bilgilendirme ve broşür kapsamı hakkında diğer katılımcılara da bilgi vermekle yükümlü ve sorumlu olduğunu, kendisine verilen broşürün katılımcılara da verilmiş sayıldığını kabul etmektedir. MÜŞTERİ'nin satın almış olduğu hizmete dair her türlü bilgilendirme satın alma anında paylaştığı iletişim bilgileri üzerinden sağlanacağından bu iletişim bilgilerinin MÜŞTERİ tarafından hatalı/eksik verilmesi ya da hiç verilmemesi halerinde VALSTUR'un bir sorumluluğu olmadığı MÜŞTERİ tarafından kabul edilmektedir.
MÜŞTERİ Kıbrıs seyahatlerinde nüfus cüzdanını yanında bulunduracağını, herhangi bir muamele eksikliğinden veya MÜŞTERİ’nin kendinden kaynaklanan kişisel nedenlerle (vergi borcu, herhangi bir devlet kurumunun izin vermemesi vb.) çıkışının/girişinin engellenmesi durumunda VALSTUR’un hukuki ve/veya cezai hiçbir sorumluluğu doğmayacağını kabul eder. 30 Haziran 2021 tarihi dâhil olmak üzere bu tarih itibari ile eski tip Nüfus cüzdanı ile ülkeye giriş yapılamayacak olup sadece yeni tip Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı ile giriş yapılabilecektir.
Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluğun kendisine ait olduğunu; MÜŞTERİ yanında bulunan eşyaları takip ve kontrol etmekle yükümlü olduğunu, kaybolan, hırsızlık konusu olan, zayi olan eşyalardan VALSTUR’un veya çalışanlarının hukuki ve/veya cezai hiçbir sorumluluğunun bulunmadığını, belirtilen nedenlerle VALSTUR’a ve/veya VALSTUR çalışanlarına karşı talepte bulunmayacağını kabul eder.
Müşteri konaklayacağı tesisin ve seyahat edeceği aracın tabi olduğu yasa ve teamüllere uymakla yükümlü olduğunu; varsa/hizmet alındıysa rehber, tesis, acente ve ulaşım aracı yetkililerince satın alınan hizmetle ilgili olarak bildirilen kuralara uyacağını, üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğini/bütünlüğünü tehlikeye atmayacağını ve üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğini/bütünlüğünü tehlikeye atması halinde doğabilecek maddi/manevi tüm zararlardan şahsen ve birinci derecede sorumlu olacağını , aksi halde VALSTUR’un söz konusu hizmeti ifa etmeyeceğini ve bu nedenle MÜŞTERİ’nin iade hakkının bulunmadığını kabul etmektedir.
MÜŞTERİ satın aldığı konaklama hizmetinin kapsamı dışında alacağı ekstra yiyecek-içecek, kişisel harcamalar ve tanımlı hizmet dışı tüm mal ve hizmetlerin bedelinin kendisi tarafından ödeneceğini kabul etmektedir.
İfa edilen hizmetin ayıplı olduğundan bahisle hizmeti kullanmayı sonlandırması halinde işbirliği yapma ve özenli davranma borcu gereği VALSTUR yetkilisine ve konakladığı otele sona erme sebeplerini yazılı olarak bildireceğini, aksi halde hizmeti alıp kulanmış addolunacağını kabul eder.
MÜŞTERİ’nin kusuru, üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışı, mücbir sebep (olumsuz hava koşuları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar, Covid-19 dahil olmak üzere salgın hastalık vb.), VALSTUR ’un/acentesinin/bağımsız hizmet sağlayıcısının gereken tüm özeni gösterdiği halde öngörülemeyen ve engellenemeyen bir olayın meydana gelmesi hallerinde MÜŞTERİ’nin tazminat hakkı doğmayacaktır.
Paket turlar da kayıt anında yurt içi hizmet bedelinin en az %50’si rezervasyon işlemi sırasında, kalan bakiyenin ise kalkış tarihine 30 gün kala ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içerisinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek toplam rezervasyon bedelinin %50'si cayma tazminatı olarak MÜŞTERİ' ye fatura edilir. MÜŞTERİ, Web sitesi veya mobil satış kullanılarak satın alınan tüm rezervasyonlarda hizmet bedelinin tamamını rezervasyon yaparken ödemekle yükümlüdür. MÜŞTERİ, kendisi veya yakınlarının sağlık ve başkaca mazeretlerini beyan etmek sureti ile geziye iştirak edememesinden vb. kendi kusur ve ihmallerinden VALSTUR'u sorumlu tutamaz ve böyle bir durumda işbu Genel Kurallar da ki iptal koşularının geçerli olacağını bilmektedir.
Söz konusu hizmetin ifasından sonra VALSTUR’un konaklama bedelini ödemek için kullandığı kredi kartının VALSTUR’un kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması iddiası ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini VALSTUR ’ a ödememesi halinde MÜŞTERİ, itiraz edilen hizmet bedelinden ve her türlü zarardan rezervasyon tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte sorumlu olacaktır.
VALSTUR’un hizmeti haksız olarak vermekten vazgeçmesi halinde VALSTUR, MÜŞTERİ’nin o güne kadar yaptığı tüm ödemeleri 14 gün içerisinde MÜŞTERİ’ye iade eder.
İade Edilemez. Rezervasyonda iptal ya da değişiklik yapılamaz. Rezervasyonun gerçekleşmemesi durumunda: Rezervasyon bedelinin tamamı tahsil edilir. Tüm değişiklik talepleri ( tarih, isim, oda tipi, gece sayısını değişikliklerinde,vs) rezervasyonun iptal edilerek yenilenmesini gerektirdiğinden mevcut rezervasyonun iptalinden kaynaklı ve/veya değişiklik sonrası bedel artışı oluşursa aradaki fark MÜŞTERİ'ye yansıtılarak yeni rezervasyonun koşuları geçerli olacaktır.
MÜŞTERİ, hizmetin başlamasından 7 gün öncesine kadar yazılı ya da kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile bildirmek suretiyle hizmeti koşularını yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir. Devralan bakiye ve devir sebebi ile doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur.
MÜŞTERİ’nin başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda VALSTUR, MÜŞTERİ adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri, 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi durumlarda MÜŞTERİ’ye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz. MÜŞTERİ, hizmet başlangıcından itibaren 24 saat içinde hizmete tekrar iştirak edeceğini bildirir ise, hizmetten yararlanabilir.
VALSTUR, MÜŞTERİ’ye bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turları hizmetin başlamasından evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Böyle bir durumda MÜŞTERİ’nin ödediği hizmet bedeli kendisine 14 gün içerisinde ödenecektir.
MÜŞTERİ, dilerse masrafı kendisine ait olmak üzere konaklama hizmeti başlamadan evvel, kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalatabilir.
MÜŞTERİ tarafından satın alma aşamasında paylaşılan adres, telefon, e-mail gibi iletişim bilgileri bildirimler için kullanılacağından iletişim bilgilerindeki değişikliklerin bildirilmemesinin sorumluluğu MÜŞTERİ’ye aittir.
MÜŞTERİ'nin reşit olmaması halinde; konaklama tesisi kurallarına bağlı olarak yanında ebeveyni ya da yasal velayet sahibi olmaksızın hizmetten faydalanamayacağı sonucu doğabileceğinden böyle bir durum geliştiğinde iş bu belgede yazılı iptal koşuları devreye girecektir.